بی بلُم

بی به گویش بندری یعنی برای و بل به گویش بندری یعنی یار و بی بلم یعنی برای یارم

بی بلُم

بی به گویش بندری یعنی برای و بل به گویش بندری یعنی یار و بی بلم یعنی برای یارم

برای قهرمانم

 

 نمی دانم با چه تجزیه شمیایی یا چه معادله ریاضی می شود یک قهرمان را تبدیل به یک انگل کرد!

روزهایی که تازه از جبهه برگشته بود همه می گفتند با خودش سوغاتی آورده است، سوغات جنگ و خونریزی!

قهرمان موجی شده بود. موجی! نه موج دریا، موج توپ و خمپاره!

می گفتند اون افتخار محله است.

من که اون موقع معنی این کلمات را نمی فهمیدم، ناموس چیه، مملکت چیه، دفاع چیه، دشمن چیه ولی همیشه اونو (خلاصه بگم) به چشم قهرمانی می دیدم که رفته و با دشمنان جنگیده است نگاه می کردم. کسی مثل زوروی خیالی من!

موجی بود به اندازه دریا موجن کاکا! دریا نه! موجی به بزرگی اقیانوس آرام(گرچه نمی دونم بزرگی اقیانوس آرام چقدر است) گفتم بدانید که چقدر در نظرم بزرگ بود.

مدارکی معتبر مبنی بر اینکه چه مدت در جبهه بوده است نداشت. اصلا مدرکی نداشت این را بزرگترها می گفتند!!

بعدها در اسناد و دفاتر رسمی هیچ ارگانی او را جزء قهرمانی به حساب نیاوردند که به جبهه رفته است!

بعدها من بزرگ شدم بزرگ و بزرگ تر و این جمله را جایی شنیدم یا دیدم که معتاد انگل جامعه است!

من دوروبرم بسیار انگل دیده ام ولی جا دادن قهرمانم در این جمله و عوض کردن نام او برایم سخت است به سختی جدا شدن از یک عادت خوب!

همینک قهرمان من مدرک معتبری دال بر اینکه انگل جامعه است دارد. در اداره زندان بارها نامش را ثبت کرده اند.

قهرمان من فراموش شد! انگل به جامعه معرفی شد!

قهرمان موجی دریای من به خاطره آدم های پیر و فراموشکار سپرده شد!

من عادت خوب قهرمان دیدن او را با عادت زشت انگل دیدن او عوض نمی کنم!

زنده باد قهرمانم!

 

 

 

 

 

 

نظرات 10 + ارسال نظر
سیاورشن یکشنبه 1 اردیبهشت 1387 ساعت 19:21 http://siavarshan.blogsky.com

لینک دادم یه این مطلب...

مهرگان یکشنبه 1 اردیبهشت 1387 ساعت 21:07 http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
نخسته
تلخه ولی ...
واقعا اشکال کار کجاس؟ فراموشکاری بعضیا ٬ بی تفاوتی یا...

موفق باشید

پیام بزرگمهر دوشنبه 2 اردیبهشت 1387 ساعت 03:36 http://www.payam-bozorgmehr.blogsky.com

سلام..بسیار خرسندم که باز شما را در صحنه نویسندگی می بینم...
زندگی را باید آنگونه که هست پذیرفت..اما اگر مجالی باشد سعی بر رفع کاستیهایش کرد...او قهرمان است در مقابل آتش خمپاره،کاش در مقابل آتش وافور و منقل هم قهرمان شود...

موسا سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387 ساعت 00:29 http://zehneziba.blogsky.com/

روزگاری همه عاشق بودند، عاشق!
پارک هم بوی شهادت می داد
ـــــــــــــــــــــــــ
زنده باد قهرمانت و زنده باد قهرمانمان

کسی منو دوست نداره سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387 ساعت 00:30

سلام
به به چه عجب اومدی
مطلب خوبیه
واقعا نمیدونم چی بگم

کسی منو دوست نداره سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1387 ساعت 12:23

سلام
خوشحال شدم اومدی دوست من
مطلب خوبیه
شاد باشی

قهرمان سابق چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387 ساعت 08:26

هر چیزی تاریخ مصرفی داره و بعد از اون بدرد نمی خوره اما بعضی چیزها تاریخ مصرف ندارن و همیشه جاوید هستند . اما از اونجا که تو ایران ما همه چیز اشتباهی است و بر عکس هستش قهرمانان جنگ دیگر جائی ندارند و جای اونا را جوجه بسیجی ها گرفته اند .

روح اله بلوچی چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387 ساعت 15:55 http://www.parparook.blogsky.com

سلام

این جانب!! جمعه 6 اردیبهشت 1387 ساعت 23:33

به قهرمان سابق:
ایران پر از قهرمانه.. قهرمان جنگ..اخلاق..معرفت..
اگه چشمامونو خوب باز کنیم حتما می بینیمشون
همین جوجه بسیجی ها ی۳۰ سال پیش بودن که تبدیل شدن به قهرمان های موجی ما و حالا شاید ...
شما چرا اسم خودتونو قهرمان گذاشتین؟!

سلام
کسی اسم خودش را قهرمان نمی گذارد بلکه این جامعه است که انسانها را تقسیم بندی کرده است به خوب و بد! به قهرمان و انگل!
هیچ کس به این فکر نمی کند که چگونه همان فردی که آن را روزی قهرمان نامیدند همینک به او نام انگل نسبت می دهند!
چرا هیچ کس فکر نمی کند چه چیزی باعث شد قهرمان من تبدیل به انگل شود حال آنکه او هنوز همان انسانی است با ضعف ها و نقاط قوت خودش!
این ما هستیم که ارزش هایمان را تغییر داده ایم!!! او هنوز همان قهرمان است!!!

رحیمیان چهارشنبه 11 اردیبهشت 1387 ساعت 13:19 http://www.rahimian.blogsky.com/

سلام
در جامعه امروزی قهرمان یعنی چی؟!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد